Nubank

Suppliers

Our relationship with suppliers

At Nubank, the Procurement team acts as a facilitator between suppliers and business teams, with the primary goal of reconciling the needs of these teams with the best solutions available in the market.

As a company, we are part of an ecosystem composed of various regulatory bodies and requirements, which can make the Procurement processes complex and bureaucratic. However, since nonconformity is one of Nubank's pillars, we seek solutions to build Contracting, Registration, Qualification, and Payment processes for Suppliers that meet all legal and regulatory requirements, but are straightforward.

At Nubank, transparency is a value we reflect in our relationships with employees, customers, partners, and society. Therefore, the purpose of this page is to provide more clarity and guidance about our processes, as well as an open communication channel with suppliers, whether current or potential.

Plataformas brancas sobrepostas com um smartphone apoiado na plataforma mais alta e um cartão Nubank com nome Gabriela Lima apoiado na plataforma mais baixa, onde há uma leve luz roxa. O smartphone está na tela inicial do aplicativo Nubank.

How to become a supplier for Nubank

We establish lasting partnerships aligned with Nubank's values. The hiring process follows the pillars of Procurement, Supplier Code of Conduct, and Terms and Conditions. The pre-registration form allows us to contact your company for future bids.

Access the form

Terms and Conditions

This document regulates the contractual relationship between Nubank and its suppliers. Agreeing to it is a prerequisite for any commercial relationship established between the parties.

Read the Terms and Conditions
Sentado em uma mesa de madeira um homem branco está lendo alguns papéis enquanto aponta com a caneta para o documento, ao seu lado esquerdo uma mulher branca com a mão esquerda em cima de um caderno observa o que ele está mostrado, a sua frente um notebook, um copo com liquido roxo dentro e uma xícara pequena.

Supplier Approval

The approval stage is essential to ensure that the supplier is eligible to provide products or services to Nubank. There is a questionnaire with questions specific to the supplier's scope, and the answers are evaluated by the responsible risk teams. As Nubank is a regulated institution, much of the content requested at this stage aims to fulfill legal requirements.

We use the SAP Ariba platform to manage these activities, and it is essential that suppliers keep their information updated.

Acesse passo a passo detalhado

O fornecedor deve acessar a plataforma SAP Ariba através do convite de registro do Nubank para preencher e submeter os dados do registro.

Prazo: 1 dia

Em seguida, o Nubank faz a validação do Questionário de Registro e uma vez aprovado, envia o questionário de qualificação.

Prazo: 2 dias

O fornecedor deve acessar a plataforma SAP Ariba novamente para preencher e submeter as respostas do questionário de qualificação.

Prazo: 5 dias

Por fim, as áreas de riscos do Nubank são responsáveis por analisar e aprovar o questionário de qualificação

Prazo: 5 dias

  • Ao receber o convite, é importante conferir se a empresa já possui registro no SAP Ariba antes de criar uma nova conta, evitando assim a duplicidade de registros.
  • É possível que a empresa já possua este registro, mas o responsável pelo preenchimento não seja o convidado. Neste caso, favor solicitar à sua equipe interna que vincule o seu usuário à conta já existente no SAP Ariba ou pedir para a equipe de Procurement do Nubank enviar um novo convite ao contato responsável.
  • Durante o processo, o Nubank poderá solicitar informações e documentos complementares.

 

Our Policies

Payment Steps

For more information on billing instructions, download the full document.

Dois cartões do Nubank vistos de frente postos sob superfícies geométricas circulares. Os cartões estão com a face principal virada para cima, com o logo da bandeira Mastercard, chip e nomes dos clientes.

The supplier inform the consumption for the period to the Nubank contact.

Next, Nubank validates the consumption and follows the internal process for issuing the purchase order (PO).

Deadline: 6 days

Receive the PO, validate it, issue the invoice, and send it according to the instructions.

Deadline: 2 days

Receive the invoice, validate it, process the receipt, and schedule the payment.

Deadline: 2 days 

Contact Procurement

Contact the Procurement team by email.

Homem de óculos sentado em um escritório olhando para a tela do celular que está em uma de suas mãos. A outra mão está em cima do teclado do notebook. Na mesa, uma xícara de café, uma agenda e uma caneta.